Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.05.2013 09:04 - За щастието
Автор: skarif Категория: Забавление   
Прочетен: 1996 Коментари: 2 Гласове:
3

Последна промяна: 10.05.2013 15:36

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Питаме се все какво е то. Казват, че си щастлив, когато не усещаш, че си. Когато не се чудиш щастлив ли съм или не, когато не казваш „нещастен съм“, а просто живееш.    Всъщност, нещастието не е нещо страшно, трагично или крайно драматично. То е само показател, че щастието си е отишло или предстои. Казвайки „Никога не съм бил щастлив“, ние изричаме лъжа. Такъв момент ни кара да се замислим кое би ни мотивирало да се чувстваме щастливи и дали някога сме изпитвали подобно нещо.
 Да съм нещастен означава, че не съм щастлив в този момент. А не, че изобщо е така. Е, не знам, може и да има хора, които са перманентно в подобно състояние. „Нещастен съм“ още значи, че не съм щастлив по отношение на ситуация, миг, период, когато съм бил удовлетворен и съм чувствал задоволство за по-кратко или за по-дълго,  поради някаква причина. И настоящото „нещастен съм“ просто означава, че вече не изпитвам същото. То е знак, че съм в друг етап, когато онези ситуация, миг или период просто са отминали.
   Преходно е, значи, щастието. И то. Като много други удоволствия, които идват и си отиват. Подобни мигове ни захранват. И е много важно да успеем да ги задържим в съзнанието си и да се храним от тях. Те са енергията ни за живот. Едни от нас са способни с много малка част от нея да сътворят и изминат живота си, а на други са необходими повече захарчета.      А може би, нещастието само ни подсказва, че трябва да намерим друг път да се чувстваме отново щастливи, ако онзи е вече недостъпен, непостижим или просто не ни кара да се усещаме по същия начин. Е, това е така, само ако приемаме, че нашето щастие зависи от самите нас. Но, ако сме фаталисти и вярваме, че някой друг- бог, вселена, хората около нас, политическата ситуация, международното положение или нещо точно определено и т.н., може да ни подари миг на полет, тогава ситуацията изглежда безизходна…
         За мен, дори самата мисъл, че щастието е кацало на рамото ми, е способна да ме окрили. Но само когато успея да си спомня. Е, дано не забравям…! А ако се случи, винаги мога да взема „Гинко Прим“… Ако и това не забравя, разбира се. 



Тагове:   щастие,   рецепта,   нещастие,


Гласувай:
3



1. valeska - Щастието е чувство, усещане. . . за ...
10.05.2013 11:41
Щастието е чувство, усещане ... за всеки различно. Да бъдеш щастлив означава да си влюбен в живота, въпреки всички предизвикателства, загуби и разочарования...:)
цитирай
2. skarif - Абсолютно е така.
10.05.2013 15:35
valeska написа:
Щастието е чувство, усещане ... за всеки различно. Да бъдеш щастлив означава да си влюбен в живота, въпреки всички предизвикателства, загуби и разочарования...:)

Да. Да умееш да продължаваш да бъдеш щастлив, да намираш причини за това, въпреки че може и да не ти е толкова весело. Да надмогваш себе си, помнейки доброто, и да преминеш през тресавището на нещастието. :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: skarif
Категория: Други
Прочетен: 885027
Постинги: 766
Коментари: 468
Гласове: 1662
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930