Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.11.2013 12:01 - ***
Автор: skarif Категория: Други   
Прочетен: 873 Коментари: 2 Гласове:
3



След няколко битови неуредици, се препотвърди впечатлението ми, че в България бизнес правят хората, които не разбират от него. (Говоря конкретно за сферата на търговията.) За тях е достатъчно да имат собствен такъв. Може би, заради идеята и мисълта, че са предприемачи- суетни са и им харесва да бъдат наричани и приемани за бизнесмени. Може би, обичат да рискуват и имат някакви умения и черти на характера- качества, които им позволяват да започнат. Може би, не харесват да имат шеф над главата си и искат сами да определят нещата. Може би, просто не умеят друго... Нямат специална дарба, или имат... Това е хубаво. Макар да не знам точните подбуди. И похвално. Потребно е. Има обаче един проблем.

Всички тези хора влизат в едно русло, канализират се- себе си и дейността си, шаблонизират се. С течение на времето спират да се развиват. Затварят се за новото и различното. Предпочитат да се придържат към познатото. Те продължават по този път по начин, който е достъпен за тях- както им е по-лесно, без да се интересуват наистина от клиента и от неговите потребности. Те налагат продукти, с което ограничават избора- дали по-евтини или по-скъпи, без водещо да бъде качеството. Това противоречи на правилата на свободния пазар, че търсенето определя предлагането, а не обратното. Което ме навежда на мисълта, че все още царѝ онзи диктат, в който живеехме.

Те не познават клиентите си. Не ги разбират. А това е най-важното, за да могат адекватно да отговорят на желанията им. А уж „Клиентът винаги има право“. Да, да, ама не. Понякога дори нарушават законовите правила и го ощетяват. Рекламацията е почти непозната като метод за защита от страна на клиента. Тя се тълкува като личен каприз.

Ясно е, че т.нар. предприемачи или бизнесмени, искат да оцелеят и се нагаждат- думата е точна- спрямо средата, без да имат намерение да направят компромис, дори жертва, в името на клиента. Те не схващат, че главното понякога не е просто стоката, а отношението. Че именно то е определящо за потреблението. Да усетиш човека, да схванеш неговата логика- независимо каква е и дали на теб ти харесва. Т.е. в бизнеса има повече психология, отколкото просто търговия. Неслучайно в арабските страни има безумно пазарене. То не е за да се отнема от времето на клиента. А за да са доволни и двете страни- за да се постигне балансът между тях, точката в която ще бъдат постигнати удовлетворение и спокойствие. Купеното в позитивно психологическо състояние, в балансирана емоционална настройка, трае повече и създава правилната връзка между човека и предмета, излъчва енергия на честотата, на която той вибрира и е в хармония с него.

Разбира се, говоря на едро и обобщавам- търговията е различна, различни са областите и прочие... Но все пак, знаят ли тези неща нашите предприемачи и бизнесмени? Разбират ли от психология? Ако не, то те не бива да се сърдят и засягат, когато ги възприемат като слуги, които са само посредници между стоката и потребителя. Ако отказват да се развиват- да учат, когато не знаят (никой не знае всичко, но е важно да желаем да научаваме), за нас ще си останат най-обикновени прекупвачи и продавачи.  

 





Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. precoria - Много често
16.11.2013 22:54
се оказваш зависим от тези хора/особено в малките градове, където хората се познават/,защото те се наемат да оценят художествените качества на твоя труд.Колко учат незнам,но смятат, че разбират от всичко.Те са определящи в държавата...Всичко в постинга е точно.Поздрави за това.
цитирай
2. skarif - Да.
17.11.2013 00:34
precoria написа:
се оказваш зависим от тези хора/особено в малките градове, където хората се познават/,защото те се наемат да оценят художествените качества на твоя труд.Колко учат незнам,но смятат, че разбират от всичко.Те са определящи в държавата...Всичко в постинга е точно.Поздрави за това.


Те точно от там черпят силата си- че са единствени. Както и от това, че се заблуждават, че хората не знаят, не разбират и не могат да преценят кое е истинското качество. Абе, за будали ни вземат, ама...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: skarif
Категория: Други
Прочетен: 877173
Постинги: 766
Коментари: 468
Гласове: 1662
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031