Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.04.2013 13:33 - Още доказателства, че Евангелието от Юда било истинско
Автор: skarif Категория: Други   
Прочетен: 5727 Коментари: 23 Гласове:
1

Последна промяна: 09.04.2013 14:05

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg


Американски археолог е открил, че съставът на мастилото съвпадал с това на други документи от I-III в. сл. Хр.

Американският археолог Джоузеф Бараб е открил нови доказателства за автентичността на Евангелието от Юда. Той е изследвал състава на мастилата, с които са писани древноегипетските брачни свидетелства.

Ученият е представил своите открития на годишната конференция на Американското химическо общество в Ню Орлиънс.

"Ако не бяхме се натъкнали на други папируси, които са от същото време и за които са използвани същите мастила, щеше да ни е много по-трудно да докажем автентичността на този документ.

Тези папируси станаха ключови доказателства, които ни карат да приемем, че мастилото на Евангелието от Юда не е подправено.", каза ученият. 

 Той, заедно със свои колеги, започна да изследва документа през 2006 г. в рамките на проект на Националното географско дружество на САЩ.

Археолозите проучиха състава на мастилото, състава на хартията и други нейни свойства и заключиха, че евангелието е автентично. Някои от техните изводи обаче бяха подложени на критики от други учени, коментира РИА "Новости".

По-конкретно съмнения възникнаха около химическия състав на мастилото, в което отсъстват соли на сярната киселина, които са традиционни при късната античност и ранното средновековие.

Според някои това означава, че документът не е написан в I-III в. сл. Хр., а много по-късно, така че е подправен.

Бараб обаче се натъква на работата на френски археолог, който изучава египетски папируси от I-III в сл. Хр., съхранявани в Лувъра. Тези текстове са написани със същия тип мастило.

Учените предполагат, че това е преходен вариант между мастила на базата на железен сулфат и такива от растителни екстракти.

Евангелието от Юда е написано на коптски език и съдържа алтернативна версия за взаимоотношенията между Исус Христос и Юда.

Ръкописният вариант на този документ е бил погребан заедно с други документи в библиотека в района на селището Наг-Хамади, където е открит в средата на XX в.

По време на разкопките евангелието е било откраднато и продадено на черния пазар, където попада в ръцете на колекционери и не вижда бял свят, държано в тайна, до края на XX в. 

Източник:Vesti.bg,БГНЕССнимки:ЕПА/БГНЕС

Още по темата тук: 
www.vesti.bg/index.phtml и тук: www.vesti.bg/index.phtml

 

 

 

 

 




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. arrara - в препратката http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=870303
09.04.2013 13:45
пише, че ръкописът е от 3-4 век. Последно?
цитирай
2. skarif - В отговор
09.04.2013 14:13
Да. Мастилото е същото като това на други документи от периода І-ІІІв.сл.Хр. Т.е. потвърждава се направеното преди предположение. Работата е, че някои оспорват това: "По-конкретно съмнения възникнаха около химическия състав на мастилото, в което отсъстват соли на сярната киселина, които са традиционни при късната античност и ранното средновековие.

Според някои това означава, че документът не е написан в I-III в. сл. Хр., а много по-късно, така че е подправен."
Поне аз това разбрах. :)
цитирай
3. arrara - стана ми интересно
09.04.2013 14:55
и се поразрових, тази новина е от 2001 и е опровергана, като всъщност се оказва, че е коптски препис и датира от 300-400г. Ако знаеш английски ще намериш много статии по този въпрос.
Иначе National Geographic постоянно пускат такива филми и статии, като си измислят различни сюжети по апокрифни евангелия и т.н.
цитирай
4. skarif - Не съм такова светило. А че всичко е ...
09.04.2013 21:45
Не съм такова светило. А че всичко е отражение на отражението и че истината е винаги някъде там- това е ясно. Стара е новината, да. И да, за това евангелие и тук се казва, че е написано на коптски. Помня, че около годината, за която ти говориш, се нароиха доста евангелия (даже из интернет ги имаше, но тогава ги четох набързо)- аз имам това на Филип. Чела съм и това на Мария, макар поизрязано тук-там.
Лъжа или истина, всичко това ни кара да се замислим, че нещата не са едностранчиви и че религията, която ни се представя за истинска и неоспорима, всъщност укрива някои факти. А дали тези, които ни предоставят, донареждат пъзела или го объркват повече, е въпрос на лична преценка и на способност човек да достига истината.
Филмчетата на Нешънъл- да. Гледани са.
Времето ще покаже кое е истина и кое не.
цитирай
5. arrara - не е лошо
10.04.2013 15:55
да се прочете и Библията, има и много сведения за разпятието, много документи, хронологии на народи и ръкописи, които датират от тогава, виж за ръкописите в Мъртво Море. И теориите не бива да се наричат доказателства. Просто вече апокриф трябва да ти говори достатъчно. Много хора се изказват неподготвени по темата. Първо да научим какво значат термини като апокриф, каноничен и неканоничен и тогава да ги използваме самоуверено.
цитирай
6. skarif - Хм. Да. Само дето понякога това, ...
10.04.2013 22:31
Хм. Да. Само дето понякога това, което ние приемаме за канонично, изобщо не е такова. Знае се, че в Библията не е влязло всичко известно, както и са били поизкривени някои факти, съобразено с моментните потребности. Например, ролята на жената- трябва да се признае, че е сериозно подценена. Не съм особен познавач и не искам да навлизам в подробности, а и не е мястото тук.
Никой не е казал, че теориите са доказателства. Според мен, докато не бъдат открити всички факти, не може да се говори за окончателна истина.
Затова и приемам казаното в статията за някакво междинно заключение- хипотеза, която може да бъде отречена във всеки момент, в който се появи нов факт или аргумент, който да я обори.
цитирай
7. arrara - Неканоничен*
11.04.2013 10:31
Неканоничен не значи апокрифен.
Библията съдържа 77 книги, като не всички са канонични. Каноничен значи пряко Боговдъховен, а неканоничен не е задължително апокрифен, неканонични книги има в Библията - те са 11 на брой от тези 77. Те са написани от хора, които с пречистия си живот са оставили наставления, полезни за хората.
А тази теория отдавна е оборена, не знам къде сте намерил тази информация за датировката, че е от 1-3 век, но във всички трудове, които прочетох пишеше, че са установили, че е от 3-4 век.
Има си на запад цял научен клон Библеистика и Библейска Археология, който се занимава с тем подобните казуси по Библията. И не си мислете, че те искат да доказват истинността й, но никой от тези сериозни учени не смее да твърди, че книжки като Шифърът на Леонардо и тенденциозни филми по Н.Г. и ББС са доказателства, защото те са само теории и ако твърди такова нещо, ученият само би се изложим страшно много.
Бестселърите не са критерий!
цитирай
8. arrara - и още нещо
11.04.2013 10:51
Ако сте чел Библията ще знаете, че ролята на жената изобщо не е пренебрагната. Напротив, нейните качества са изтъкнати. За кой човек знаем, че е най-близо до Бог - Пресвета Богородица, кои жени остават с Него докрая и отиват първи при гроба - мироносиците. В тези епизоди и много други от Библията, смелостта, любовта и предаността на жената е показана. Закого Господ Иисус Христос се грижи дори на кръста, в цялото си страдание, и цялото презрение от създанията Му - грижи се за най-чистата пренепорочна свята своя Майка като я оставя на грижите на Своя възлюбен ученик св. ап. Иоан.
Не казва ли Господ, че в Царството му няма ни мъж, ни жена, ни обрязан, ни необрязан и пр. и пр.?
И още Бог може да се въплъти по много начини, но Той избира имено, чрез най-чистата из между всички, най-добродетелната и най-великата сред хората Пресвета Богородица да стане човек.
Само Православната вяра има това прекрасно отношение към жената, където чрез нея идва Спасението.
Изобщо Православието, Библията, живота на светиите са толкова изпълнени с премъдрост и благост, там са отговорите на всеки един въпрос, за който може да се присетите.
цитирай
9. skarif - Да. Именно това имах предвид, ко...
11.04.2013 21:47
Да. Именно това имах предвид, когато говорех за каноничността- че книгите, които са влезли в нея са се превърнали в канон, именно поради факта, че са били избрани за такива и са били леко редактирани или понатъманени (в това никой не се съмнява), а други документи са останали извън. Тях наричаме "апокрифни". То и с нашата литература е така- апокрифите са нещо като съвременната масова литература (даже нещо като жълта преса), която е далеч от елитарната. Названията "каноничен" и "апокриф" са условни, но на практика всичко е текст, който носи информация.
За мястото на жената- да, вярно е това, което казваш. Само дето аз имах друго предвид, че тя не е била приемана като същество, което е способно да твори духовни ценности така, както мъжът, а тези текстове показват Мария като равнопоставен ученик в духовните практики на Иисус. Всички знаем какво е постигало жените, които са се занимавали с такива, през Средновековието.
А от къде е ясно, че документът, заради който се обясняваме тук, е от 1-3 в.н.е.- ами, точно от въпросната статия, която обяснява, че евангелието на Юда било написано със същото мастило, с което и други документи от същия този период- 1-3 в. Това е и причината да го отнасят към него. Сега, дали това ще се окаже само теория, хипотеза или факт..., Времето ще каже.
От мен- толкова.
цитирай
10. arrara - в Библията
12.04.2013 08:50
официално има 11 неканонички книги и никой не го окрива. Не се използва правилно термина неканоничен - това не значи противобиблейски. Но наистина няма смисъл да продължаваме този разговор.
"През януари миналата година частици от него са подложени на въглероден анализ, който датира текста между 220 и 340 година. Анализът на мастилото подкрепя данните. " Къде има 1-3 век тук не разбирам?
Хубаво е че търсите истината, ако наистина сте искрен и задълбочено я търсите, съм убедена, че ще стигнете до нея!
Толкова и от мен! Успех с търсенето!


послепис: Неканоничните книги в Библията са с доказана достоверност, това ги отличава от апокрифните!
цитирай
11. skarif - Доста ме накара се поровя. Съжал...
12.04.2013 12:53
Доста ме накара се поровя.Съжалявам, че става по-сложно да качвам тук таблици и т.н.Затова накратко:"Библията възниква постепенно в продължение на много векове (ХІІІ в.пр.н.е.-ІІ в.н.е.).В православния й вариант тя се състои от 77 канонични книги, които се делят на Стар и Нов завет.Старият завет съдържа 50 съчинения, писани мужду ХІІІ в.пр.н.е. и края на І в.н.е.(...)Новият завет се състои от 27 книги.Той е създаден през І-ІІ в.н.е.Съдържа четири евангелия(...). Освен евангелията в Новия завет има Деяния на апостолите, 21 Послания на апостолите по различни въпроси на устройството на християнската църква и Откровение на Йоан Богослов(...).Важно е да напомним, че всички тези библейски разкази са били възприемани от вярващите като абсолютно достоверна истина и че В ТОГАВАШНОТО ОБЩЕСТВЕНО СЪЗНАНИЕ Библията е ИЗВЪНЛИТЕРАТУРЕН ФАКТ."(важно е да се подчертае и да се уточни, че всъщност това изречение потвърждава обратното- БИБЛИЯТА Е ЛИТЕРАТУРЕН ФАКТ)Сега за канонично и неканонично:"През ІVв. се оформят и т.нар. "индекси". В тях първоначално се вписват само каноничните книги.По този начин ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ ТВОРБИ, НЕПРИЕТИ ЗА ОФИЦИАЛНИ, СЕ ПРЕВРЪЩАТ В АПОКРИФИ. Тези най-ранни апокрифи, макар и несакрални, НЕ СА СЕ СМЯТАЛИ ЗА ВРЕДНИ ОТ ГЛЕДНА ТОЧКА НА ДОГМИТЕ.МНОГО ОТ ТЯХ ДОРИ СА БИЛИ ПРЕПОРЪЧВАНИ ЗА ЧЕТЕНЕ КАТО ПОЛЕЗНО И ПОУЧИТЕЛНО ЧЕТИВО.В ТОЗИ ПЪРВОНАЧАЛЕН ЕТАП НА ОФОРМЯНЕ НА ХРИСТИЯНСКИЯ КАНОН РАЗЛИКАТА МЕЖДУ КАНОНИЧНИ КНИГИ И АПОКРИФИТЕ Е САМО В ТЯХНАТА ФУНКЦИЯ."(подчертавам последното)Честно казано, нямам нерви да копирам повече, затова ще го преразкажа с две думи- на базата на това разделение, направено по преценка на живи земни хора все пак, каноничните се включват в богослужебния ритуал,а останалите-не.Първите се приемат за създадени под диктовката на Светия Дух и са свещени,а другите- не.Първите,поради Създателя си,се приемат за неприкосновени и не се редактират и променят,а вторите-обратно.И последно:(...)апокрифите "допълват" липсващото в Библията." (М.Шнитер)
цитирай
12. arrara - много хубаво
15.04.2013 17:08
а разбрахте ли що за хора са подбирали кои от апокрифите са с полезно съдържание и кои - не? Аз специално знам за 1 апокриф, който съвпада с всичко в Библията и я допълва, не е приет за каноничен, но има богослужебни текстове на празници като Въведение Богородично, на който се използва, но тъй като не е с доказана достоверност не е добавен към книгите на Новия Завет.
А защо мислите, че Библията не е Боговдъхновена? Вижте още в 15 глава на книга Битие се споменава за необятния брой на звездите. Тогава никой от народите не е знаел това, астрономите от онова време са мислели, че са точно определен брой - няколко хиляди, а Галилео Галилей чак 17 век прави това откритие, което някак евреите са знаели от вече хиляди години.
Докато останалите народи са се кланяли на Слънцето, луната и звездите, евреите са знаели, че те са само творения.
Мисля, че Ви било изключително интересно да прочетете за Торинската Плащаница! Всъщност има и филм за нея - http://www.eparhia-lovech.com/%D1%84%D0%B8%D0%BB%D0%BC%D0%B8/%D0%B4%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%B8-%D1%84%D0%B8%D0%BB%D0%BC%D0%B8/18-%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D1%89%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B0-%D1%84%D0%B8%D0%BB%D0%BC . Ако гледате филма ще се радвам да прочета отзивите Ви.
Всичко добро!
цитирай
13. skarif - Именно в това е въпросът що за хора са ...
15.04.2013 21:11
Именно в това е въпросът що за хора са определяли коя книга да бъде канонична и коя да остане извън индекса. И в това е ключът. Библията е формирана в своята цялост в течение на векове. Е, всеки може да си представи какво изкривяване е възможно да се получи, след като тази задача е попадала в различни ръце.
Не казвам, че Словото в Библията е измислено. Не. Подборът и начинът на поднасяне са довели до изкривяване, за да не се връзват ключови моменти- напр. бил ли е Иисус в Индия. А да не говорим за превода на различните езици. Иврит е само съгласни звукове. Добавени ли са верните гласни в другите езици? Съществен въпрос. Това може значително да промени смисъла.
Евреите са притежавали древни знания, да. Времето е това, което пречи те да достигнат недокоснати до нас. Но, мисля си, дори и да са оцелели, биха били непонятни за нас. Ето, дори днес се повдига въпросът богослужението ни да се извършва на книжовен български език, а не на старобългарски. Ако това се случи, ще бъде затворена още една страница на древността. Както се е случило и с текстовете, включени в Библията- много от тях са били нагласени, за да съответстват на съвремието.
Зная за Торинската плащеница. Същите противоречия. Автентична ли е, или не? Тези неща са въпрос на вяра, а не на доказателства. Дори и да бъде доказана автентичността й, това няма да накара хората да повярват повече или по-малко.
Мога да опитам да гледам, макар че мисля, че е гледан преди и няма смисъл, и ще има отзив.
Всичко добро и от мен! :)
цитирай
14. skarif - Всъщност, прищя ми се да добавя още ...
15.04.2013 21:24
Всъщност, прищя ми се да добавя още нещо- причината да спрем да възприемаме написаното в Библията като истина, която не подлежи на тълкувание, се корени в промяната на съзнанието, която се е извършила. Всички знаем за митологичния тип съзнание на човека от предхристиянско време. За политеизма, анимизма и всички -изми, които са оформяли света ни. В онова време няма индивидуалност- има общност и висша сила, най-общо казано. Единствено шамани и жреци са били нещо по-различно от масата. Но и те не са автори. А само проводници на божественото. Християнството променя много неща. Трансформира ги. Митологичното съзнание постепенно- в течение на векове се превръща в литературно. Човекът се отделя от лоното на Бога и се самоосъзнава като личност. Шаманите и жреците биват изместени от авторите- творците- художници, писатели, учени, които стават същите тези проводници на божествените идеи. Та...мисълта ми беше, че не може това да не окаже влияние и върху свещените книги, върху светчетата. Разбира се, общата рамка остава. Както и основните философски въпроси, които продължаваме да си задаваме и днес.
цитирай
15. arrara - интересни разсъждения
16.04.2013 07:55
В университета учих библейски еврейски и всъщност се слагат едни точки, които обузначават къде и каква е гласната, също така има гласни в еврейския.
Относно превода еврейския много се различава от българския да кажем, от английския и да се преведе буквално би било голяма грешка. Затова преводачите на Библията са свети хора, които по пътя на духовния живот са разбирали Свещеното Писание.
Да кажем, св. Константин Кирил философ е най-добрия филолог, който някога е бил познат от света. Той с неговия брат и ученици превеждат на славянски Библията, фактите не се променят, нито поученията, но има промени, прав сте.
Иначе Библията и днес се разбира, защото имаме оставени нейни тълкувания от светите отци на Църквата. Ето един блажени Теофилакт български тълкува евангелията така че всичко да ни се изясни. Библията има различни смислови нива, които биват обяснени от светиите.
А как да знаем, че светиите са прави е много логичен въпрос, който съм сигурна, че Ви изниква. Когато не са можели да комуникират от единия край на света на другия 2ма от тези св. отци пишат едно и също, по-късно друг пише същото като същевременно и се допълват. Има цял клон от Богословието - Патрология, който изучава писанията им. Това се нарича предание на Църквата, то всъщност обяснява това, което е нобяснимо за нас. Голямо богатство е!


Също не знам дали знаете кой притежава ББС, АБС и другите канали, излъчващи подобни филми, показващи друга история - в голямата си част евреи. Аз вярвам, че от тях има и прекрасни хора, но специално тези са много зле настроени към християнството.
цитирай
16. arrara - и още един факт
16.04.2013 08:22
Благодатния огън в Йерусалим на Божи Гроб! Всяка година на православното Възкресение Христово, Великден се дава благодатния огън, който първите минути не изгаря. Има много кадри от там в youtube и къде ли не.
И този огън пада точно при правславния вселенски патриарх. Той се моли в пещерата и при него слиза огъня и след това и при другите. Има години, в които будисти, евреи, католици, всякакви вероизповедания са се молили в същата тази пещера, но при тях не слиза, а излиза от колоната, до която седят православните в храма. Това е един факт, документиран всяка година на този най-светъл празник.
Може би нямате много познания за Православието, но то именно не е променило нищо от учението на Христа. Защото в Библията Христос казва, който измени и една йота от учението Му(йотата е най-малката буква в еврейската азбука) да бъде анатемосан. И днес като влезете в Църквата, ще видите свещениците, облечени като апостолите, когато те са служили.
Чувал сте и за петдесетница? Тогава Господ Иисус праща Светия Дух върху апостолите, след това те го дават на свещениците, които те ръкополагат и така и до днес тази служебна благодат се предава.


послепис: Като казвам, че сигурно не знаете много за Православието не целя да обидя Вас или когото и да било. Просто днешно време акцентите са други и е съвсем често срещано и нешокиращо. Това не е резултат от Вашите действия, но много се радвам, че все още се намират хора, които да се замислят!
цитирай
17. skarif - Всичко казано е така, без да правя ...
16.04.2013 10:31
Всичко казано е така, без да правя опит да се защитавам, потвърждавам или опровергавам някое от изнесените твърдения. Но ми се струва, че изместихме темата. Ставаше дума за съвсем друго.
Хубав ден!
цитирай
18. skarif - Пак се порових, за да си припомня. ...
16.04.2013 21:01
Пак се порових, за да си припомня. Все пак, времето има способността да заличава някои факти, с които не боравим в ежедневието си.
Въпросните евангелия, вкл. и това на Юда, са т.нар. "гностически". Всъщност, в ония времена е имало много "секти", да използвам съвременния термин. Основната борба между садукеи и фарисеи е била съпътствана с разкъсване на хората между още учения, претендиращи да бъдат религиозни, философски, окултни, езотерични, каквито и да ги кажем, няма да сбъркаме. И всички тези текстове, които се откриват, отразяват идеите на тези хора. За мен те са просто текстове с определено съдържание и е без значение дали са канонични или не. Това е все едно да не ми харесва дадена творба, понеже не е популярна и е непубликувана. Това не е прави недостоверна. Може би, Юда, Филип, Мария, Тома, които дават заглавие на текстовете, не са хора. Може би, изразяват нещо съвсем друго...
За датировката отказвам да споря. Датирането е процес, който може да даде нови резултати след време, при откриването на друг по-добър метод за това. Но едва ли това е най-важното. Според мен, от най-голямо значение е човек да бъде буден и да не затваря очите си, да не се ограничава.
Разбира се, Библията, редактирана и адаптирана или не, също пренася и предава ценности, които могат да направят живота ни спокоен и изпълнен с мъдрост. От нея произтича цялата последваща култура на човечеството- тя пази образите на всички литературни жанрове- поезия, хроника, летопис, биографичен роман и т.н. Да не говорим какъв извор на вдъхновение е била за майсторите на четката.
Ето и твърденията на един богослов, каквито ние не сме:
http://draganbachev.wordpress.com/2012/02/10/%D1%80%D1%8A%D0%BA%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BE%D1%82-%D0%BD%D0%B0%D0%B3-%D1%85%D0%B0%D0%BC%D0%BC%D0%B0%D0%B4%D0%B8/
Ще спра дотук. Желая приятна вечер!
цитирай
19. arrara - Много интересна статия на проф. Иван Желев
16.04.2013 21:48
Има различни религиозни течения, вярно е! И повечето от тях имат своите извори, достъпни за нас. Например тези секти, анатемосани от Апостолската Църква, имат своите апокрифи. Аз смятам, че преди човек да избере кое смята за Истина е най-добре да се запознае с релегиите и деноминациите на християнството именно от техните извори. Истината винаги излиза наяве. И това, което казват, че истината е относителна и за всеки ми се струва доста погрешно твърдение. Истината е една и пътя до нея е един. Както и Бог е един и пътя към Него е един. Сам виждате колко противоречия и ако приемем едното, трябва да изключим другото.
Лека вечер и от мен!
цитирай
20. arrara - наистина последно
16.04.2013 21:54
в това предаване - http://bnt.bg/bg/productions/44/edition/28412/vjara_i_obshtestvo_12_januari_2013
във втората част, от 22мин. /може да видите в описанието/, говори един голям ум на богословието в България - доц. Найденов - единствения преподавател в БГ по староеврейски и в същото време блестящ библеист, учил в Германия и не само. Задават му страшно интересни и актуални въпроси, подобни на Вашите. Едва ли ще го гледате, но кой знае, аз да Ви го покажа, а Вие решете.
цитирай
21. skarif - По повод предаването "Вяра и общество"
21.04.2013 21:02
Ръкописите от Мъртво море потвърждават написаното в Библията. Оригиналите, по които тази свещена книга е била съставена, са изгубени – се казва в интервюто във „Вяра и общество“. Както и че тя се базира на техни преписи. Което пък потвърждава истинността и историческата й достоверност и състоятелност.
А по въпроса защо хората се интересуват от скрития Иисус, а не от евангелския- простичко, всеки се опитва да го приближи максимално до себе си, иначе трябва да отрече съществуването си, понеже не може да се сравни с извършеното от Месията. А всъщност, може би, всичко е въпрос на тълкувание и вътрешен, окултен смисъл, а не на буквализъм. Първият въпрос на зрител към гостите в студиото беше изключително съществен и право в целта. А за прераждането не бяха особено убедителни.
За мен, има текстове- канонични или не, и човешко съзнание и ум, които преценяват и търсят своята истина. Всеки изминава пътя до нея сам. Един човек, който сам я е постигнал, има по-здрави устои на своята вяра, отколкото сляпо следващия догмите, без да ги разбира със сърцето си.
цитирай
22. arrara - Истината е една
23.04.2013 10:51
И Господ Иисус Христос е завещал пътя до нея на апостолите си, те на приемниците си и така до днес. Ако сме можели сами да се спасим, Христос е нямало изобщо да се боговъплъщава.
Вашето изказване изкарва милионите, милиардите мъченици, пострадали, заради християнството от живота на Христос досега едни слепци, жертвали се напразно. И нашите предци са жертвали живота си, но не и вярата. И св. Иван Рилски - бългъринът, чиито мощи вече стотици години са нетленни знчи също е бил заслепен от догмите, защото това което най-много е повтарял на хората е било: "Пазете Православието!". И той ли е бил един измамник, който е искал да манипулира хората?
Сигурна съм, че говорейки за догми, Вие не знаете една от основните на Православната Църква, не знаете по какво се отличаваме от католици, протестанти, друговерци. Догматите на Църквата са преизпълнени с мъдрост.
Но разбира се, че на много хора им е по-лесно да кажат: "Бог сам е живял грешно, що ли пък ние да се пънзаме да станем по-добри?".
Много по-трудно е да си на пост пред мисълта си, пред сетивата си, да се молиш, да се жертваш за другите, да ставаш в неделя сутрин, за да идеш на Църква, да научиш какво се случва там и молитвено да участваш, да изобличиш греха си пред духовника. Много по-трудно е, но е безброй пъти по-истинско и по-приятно от самоунищожението и духовното разложение.
Това беше от мен!
цитирай
23. skarif - Да.
23.04.2013 21:23
"Прекаленият светец и Богу не е драг."
Нямах това предвид изобщо. Нито съм против православието. Знам или не знам, не е от значение в случая и няма да го коментирам.
Имах предвид нещо съвсем друго, но, честно казано, не ми се занимава.
Нека остане така. Печелите битката. Понеже, това е най-важното.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: skarif
Категория: Други
Прочетен: 884887
Постинги: 766
Коментари: 468
Гласове: 1662
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930